Tetamu Paling Best!

Friday 3 January 2014

tenang

kau pernah rasa tenang?
kau pernah rasa damai?
kau pernah rasa bernafas setelah lelah berpanjangan?

aku pernah rasa. dan aku tak pernah tak bersyukur.
sebab walau sekarang aku seperti kelelahan dengan keadaan, namun bila teringat akan ketenangan yang pernah aku gapai dulu buat aku bersemangat untuk pulih.

damai hati aku yang dulu selalu aku dambakan saat mana aku lemas dengan situasi bukan pintaan ini.
tapi aku seharus sedar bukan tiap masa damai itu kepunyaan aku.
kadang Allah beri pada yang lebih hak dan aku sedar tu.

untuk kau yang tak pernah rasa diri itu pernah tenang, pergi bertenang dan berfikirlah dengan lapang kerna kau lah orang yang paling banyak dianugerahkan ketenangan cuma mungkin kau lupa

apa itu syukur. :))


No comments: